”Bränd”


Varför bränner jag linan

Som du räcker fram

När du gör ett försök till kontakt

Varför gömmer jag mig

Under lager av skam

Av en mur som är ändlöst kompakt


Varför drar jag mig undan

När du tar ett steg

I en riktning som är positiv

Varför är jag så elak

Sarkastisk och feg

Varför är jag så negativ


Då jag skyller på andra

Jag fråntar mig själv

Det ansvar för vad jag har gjort

Och när ensam jag vandra

Och undrar varför

Den vännen jag hade gått bort


Jag vill inte göra
Så dåliga val

Jag vill vårda vänskap jag får

Jag vill inte lida
Av helvetes kval

Jag vill inte ge andra sår


Så när du en lina
Till mig sträcker ut

Och frågar om jag den vill ta

Då tar jag emot den
Och knyter en knut

Och tändaren låter jag va'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0