”Likt ett träd”


På trädet en gren och en kvist och en knopp

Som sträcker sig högt emot himmelen opp

De hundratals vägar de grenarna gå

Som fullt utav små val på vägen bestå

Ibland går min tanke på äventyr ut

Vad byggde den grenen, ja vilka beslut?

Vill jag i mitt liv nå ut till kronans topp

Eller skänker jag ödet och andra mitt hopp?

Om bladen de vissna och jag tappa bark

Vårdar jag roten, ja kämpar jag stark?

Eller låter jag vindar och torka mig ta

Tänker jag att det är nog lika bra?

För om jag valt galet, nått ut till fel gren

Är det då för alltid hugget i sten?


Kommentarer
Postat av: Bella

du e sååå grym!!

Den här gillade jag stenhårt :-P

Go on babe! du har det i blodet

Puss å kram

2009-03-10 @ 18:46:18
URL: http://bellavalkyria.blogg.se/
Postat av: SMS-poeten

Tack Bella, love you too! :-*

2009-03-12 @ 20:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0