”Marionett”


Som marionetten är jag fäst vid dig

Jag följer dig vart du än går

Om du knäpper fingret du styr över mig

Jag sprattlar och dansar och slår


Med tunna små trådar du håller min kropp

Jag lyder så blint minsta vink

Om du lyfter fingret så gör jag ett hopp

Manövrar mig gör du så flink


Men skulle du tröttna du mig kastar bort

I bortglömd och ostädad vrå

Jag slår mig i skallen och blir full med lort

Men det tänker du inte på


För du hittar nya trådar att dra

Du finner en ny marionett

Vars liv du reglerar hur allting ska va'

Du styr honom på alla sätt


Men om dig ett blott litet råd jag får ge

Här bort från min ensamma vrå

Är det att hans trädockehjärta få se

Jag tror att han älskar dig så


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0