”Otrohet”


Brinnande blickar

Som helt suddar ut

Osynliga gränser som finns

Och även om du dig

Behärskat förut

Är det något du inte minns


Dina fingrar knappar

Så snabbt ett messáge

Så hemligt uti din mobil

Det flyger till mig

Genom trånga passage

Det når mig från hundratals mil


Du njuter av spänningen

I din bedrift

Att hemligt mig uppvakta så

Med ord formulera

Så snitsigt i skrift

Vad du tror mig upphetsad få


Du vill korsa gränser

Du vill längre gå

Än gemene man tycker är

OK enligt mallen

Och kan tyckas så

Så handlar du inte helt fair


Men otrohet komma

Och otrohet gå

Alltid det finns på vår jord

Beteendet sitter

I dig fast också

I kroppen och i dina ord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0