”Utfryst”


När jag kommer nära

Ni sluter er ring

Och tystnar er konversation

Jag ensam får vandra

Till det ringer in

Och påbörjas nästa lektion


Ni ringer ej till mig

När sportlov det är

Eller när ni ordnar en fest

Jag ryggsäck med flera ton

Sorg går och bär

Ja livet det känns som en pest


Jag vill vara med i

Gemenskapen varm

Jag vill också vara er vän

Jag vill gå bredvid er

Och hålla er arm

Jag vill skratta åt era skämt


Men det kommer aldrig

Att ske vad jag vet

Så jag håller avstånd från er

Och bär i mitt hjärta

Som mörk hemlighet

Jag gråter när ni inte ser


Kommentarer
Postat av: elin

Den dikten var riktigt fin! :)

2009-03-15 @ 09:39:46
URL: http://elinmjs.blogg.se/
Postat av: SMS-poeten

Tack Elin! Det värmer att höra.

2009-03-15 @ 11:25:41
URL: http://smspoesi.blogg.se/
Postat av: elin

Åh, tack så mycket. Söt :)



Gå in på www.mixpod.com - sen väljer du hur du vill att spelaren (.. den som spelar upp musiken) ska se ut. Sen söker du på låtar när du har valt, i sökningsfältet du kommer få se. Sen lägger du till den musiken du vill ha. Och fyller i registrering. Ja, lite svårt o förklara bara så här, men du förstår om du bara går in på www.pixpod.com så kommer det stå hur du gör ! :) Hoppas du förstod lite iallafall. Hehe :)



Lycka till.

2009-03-15 @ 12:06:01
URL: http://elinmjs.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad fin!! gillar

2009-03-30 @ 10:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0